گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

مشهد، هرروز ناامن‌تر از پیش، اما برای مجرمان!

  • کد خبر: ۸۸۰۱۳
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
مشهد، هرروز ناامن‌تر از پیش، اما برای مجرمان!
هم زمان با داغ شدن ۲ ویدئوی زورگیری مرتبط با مشهد در فضای مجازی، پلیس عاملان ۶ فقره سرقت خیابانی را بازداشت کرد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ در سال‌های نه‌چندان دور، مشهد با سرقت‌های خشن از طلافروشی‌ها و بانک‌ها به شهری ناامن تبدیل شده بود؛ موضوعی که موجب شد تدابیر ویژه‌ای در دستورکار نیروی‌انتظامی قرار بگیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن میزان جرائم خشن به کمترین میزان خود رسید تا جایی که امروز دغدغه شهروندان دیگر مرتبط با جرائم خشن نیست و از سارقان دله‌دزدی شکایت می‌کنند که سوار بر موتور در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر عابران را خفت می‌کنند و اقلامی همچون گوشی تلفن‌همراه، ساعت و... را می‌ربایند.

موضوعی که روز گذشته با انتشار ویدئویی از یک زورگیری خیابانی داغ شد که منتشرکنندگان آن مدعی شدند در یکی از خیابان‌های هاشمیه مشهد رخ داده است. این ویدئو درحالی دیروز جزو پربازدید‌های فضای مجازی بود که روز قبل‌تر از آن نیز ویدئویی مشابه همان که باز هم انتشاردهندگان مدعی شده بودند در مشهد رخ داده است، در فضای مجازی منتشر شد.

مجرمانی که خواب آسوده نخواهند داشت

برخی کاربران با مشاهده این ۲ ویدئو که جزئی از سرقت‌های وقوع یافته در شهر است این سرقت‌ها را به کل تعمیم داده و مدعی هستند که ناامنی شهر را فرا گرفته است. برخی نیز مدعی هستند که پلیس نقش فعالی در این زمینه ندارد، این درحالی است که بار‌ها رؤسای نیروی انتظامی استان و مشهد اعلام کرده اند که نمی‌توانند در هر کوچه و خیابان مأمور مستقر کنند و همواره بر خودامنیتی و توجه به نکات ایمنی هنگام حرکت در خیابان‌ها تأکید کرده اند، اگر چه از اقدامات پلیسی به منظور شناسایی و دستگیری مجرمان نیز مضایقه نکرده اند که تنها یک نمونه آن دستگیری ۳ جانی خطرناک پس از یک سال فرار بود، مجرمانی که در یک نزاع ساده جوانی را مقابل چشمان مادرش به ضرب گلوله کشتند و بعد هم با ربودن و کشتن یک طلافروش مشهدی، پیکرش را در گلبهار به آتش کشیدند و خاکسترش را هم به باد دادند. با این حال امروز مشهد برای مجرمان حرفه‌ای بسیار ناامن‌تر شده است.

رسیدگی به ۷ هزار عملیات روزانه

با این حال یک سؤال همیشه در ذهن شهروندان وجود دارد و تعدادی از شهروندان مدعی دیر رسیدن پلیس به صحنه جرم هستند و برخی هم ادعا می‌کنند که پلیس در پیگیری‌ها اهتمام جدی ندارند، موضوعی که اگر بخواهیم واقع بینانه به آن نگاه کنیم باید توجه داشته باشیم که براساس آخرین آمار منتشر شده، روزانه در خراسان رضوی ۱۷ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ انجام می‌شود و گفته می‌شود ۴۵ درصد این تماس‌ها منجر به عملیات می‌شود، به عبارتی روزانه پلیس خراسان رضوی با ۷ هزار و ۶۵۰ پرونده روبه روست که باید برای تک تک این پرونده‌ها مأمور اعزام شود.

کمبودی که با حرکت جهادی جبران می‌شود

سرهنگ حسین زنگنه ثانی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، شهریور امسال در گفتگو با رسانه‌ها در این باره گفته بود: بیشتر نیرو‌های شاغل در مرکز پلیس ۱۱۰ مأموران جوانی هستند که روزانه در قالب ۲ نوبت کاری خدمت‌ می‌کنند و فشار کاری بسیاری متحمل می‌شوند. کمبود نیرو یکی از موضوعاتی است که همواره در بدنه نیروی انتظامی وجود داشته، اما هیچ کدام از این موضوعات موجب نمی‌شود تا نیروی انتظامی به دنبال کشف جرم و دستگیری مجرمان نرود، تا جایی که در روز‌های گذشته پلیس مشهد از ۶ فقره گوشی و کیف قاپی در مشهد پرده برداشت.

ماجرای عاملان گوشی قاپی و ربایش کیف در بخش‌هایی از مشهد با گزارش شهروندان به پلیس ۱۱۰ آغاز شد و با توجه به جغرافیای وقوع جرم، سرهنگ محسن باقرزاده، سرکلانتر جنوب پلیس مشهد، مأموران کلانتری جهاد مشهد را مأمور رسیدگی به این پرونده‌ها کرد.

دستگیری متهمان در مخفیگاهشان

افسران تجسس این کلانتری تحقیقات ابتدایی خود را با توجه به اظهارات شاکیان آغاز کردند و در این مأموریت ضربتی به سرنخ‌هایی دست یافتند که چهره ۲ عامل اصلی این سرقت‌های خیابانی را نمایان می‌کرد.
پلیس در گشت زنی‌های خود توانست ۲ مظنون را در خیابان شناسایی کند و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی و هماهنگی مقام قضایی این متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کند.
۲ متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه تاکنون به ۶ فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی در سطح شهر مشهد اعتراف کرده‌اند و بعد از آن به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->